WKR Oplossingen | CASE 2
Geplaatst op maandag 13 juli 2015We zijn ondertussen een aantal maanden onderweg in 2015 en de overheid heeft met de werkkostenregeling (WKR) weer een hoop teweeg gebracht. Wat mag er nou eigenlijk wel en wat niet? De richtlijnen zijn bekend en er zijn vele bedrijven die mij benaderen met de vraag voor een goede oplossing. Want een bedrijfsuitje of teambuilding wordt toch wel als belangrijk ervaren.
Aan de hand van een aantal voorbeelden hoop ik jullie met mijn komende blogs aan het denken te zetten. Uiteraard noem ik de bedrijven niet bij naam, dat is niet gepast, maar de cases zijn zeer interessant.
CASE 2
Bedrijf X, organiseert elk jaar een mega groot feest op een externe locatie. Alle filialen zijn van harte uitgenodigd. Er worden artiesten uitgenodigd en de drank vloeit rijkelijk. Uiteraard staan er uitgebreide en goed gevulde buffetten opgesteld zodat het men aan niets ontbreekt.
De directie heeft mij gevraagd om mee te denken omdat de huidige kosten ruim boven de WKR komen. Ze zijn genoodzaakt om dit anders in te vullen. We hebben daarom besloten om er een marketing- en salesavond van te maken. Er is begin dit jaar een wedstrijd uitgeschreven voor het beste filiaal, de beste werknemer en de hoogste omzet. Een competitie die geheel is ingericht door de interne marketing afdeling van het bedrijf.
In oktober, tijdens de feestavond op het hoofdkantoor, zal er bekend worden gemaakt wie de winnaars zijn. Uiteraard zijn er verschillende hoofdprijzen te verdelen om zo de collega's te stimuleren om deel te nemen aan de verkiezing. Omdat het aan de zaak gebeurd valt dit niet onder de WKR. Een activiteit of het eventueel boeken van een artiest zal wel onder de WKR vallen, maar is relatief laag wanneer de kosten voor het eten, drinken en de locatie wegvallen.
Meer informatie?
Ook een competitie organiseren met knalfuif aan de zaak of op het hoofdkantoor? Laat het gerust weten, ik denk graag met je mee! Stuur me een berichtje of neem contact met me op via 0577-401506.
Met vriendelijke groet,
Erik Kroon
Eigenaar SOS Events bv. teambuilding.nl en bedrijfsfeest.nl
Erik Kroon
Erik Kroon is sinds 1996 eigenaar van Teambuilding.nl en SOS Events. Hij organiseert per jaar zo'n 1100 evenementen, waarvan vele met een teambuildingskarakter. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland. Met zijn 17 jaar ervaring heeft Erik alle mogelijke teambuildingsbijeenkomsten meegemaakt. Deze kennis en ervaringen gebruikt hij bij het ontwikkelen van succesvolle teambuilding. Daarnaast deelt hij zijn ervaringen graag, onder meer via deze blogs.Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:
Laatste Blogs
05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het is een wonder!10-02
Schindler Familyday!27-01
Grote kans dat je volgende uitje onveilig is09-01
Klachten voorkomen? Doe een intake!06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf naar de knoppen08-03
"Sorry, je krijgt geen offerte van me"17-02
Een sportdag organiseren voor je bedrijf is ouderwets08-02
De Veluwe? Dat ligt toch tegen de Duitse grens?13-01
Vergaderen buiten de deur10-10
Hoe organiseer je een tweedaagse teambuilding?